Digitalní měna Bitcoin se stala velmi populární a díky tomu se o ní hodně hovoří v tisku a médiích. Kampaň odborného webu CoinDesk pod názvem „The New York Times stále nepochopila Bitcoin“ poukazuje na to, že i přes rozšíření povědomí o Bitcoinu, velká část tradičních novinářů a médií stále nemá jasnou představu o tom, jak tato digitální měna funguje.
Bitcoin je virtuální měnou, která využívá technologie blockchain k zajištění transakcí. Blockchain je veřejný účetní systém, který zaznamenává všechny transakce s Bitcoiny. To znamená, že je transparentní a otevřený, a tudíž je těžké s Bitcoiny manipulovat.
Reklamní kampaň CoinDesku představuje článek, který byl zveřejněn v deníku The New York Times a poukazuje na to, jak novináři tuto technologii nesprávně chápou. Článek tvrdí, že Bitcoin je pouhým internetovým peněženstvím a že je nebezpečný a nestabilní.
CoinDesk upozorňuje na to, že tento článek je zavádějící a špatně informovaný. Bitcoin není pouze internetové peněženství, je to decentralizovaná digitální měna, která se nemůže ovládat jednotlivou entitou nebo vládou.
CoinDesk dále argumentuje, že Bitcoin není ani tak nestabilní, jak tvrdí The New York Times. Sice existuje možnost, že hodnota Bitcoinu se může změnit, ale stejně tak je tomu u jakékoliv jiné měny na světě. To není specifické jen pro Bitcoin.
Kampaň CoinDesku také poukazuje na to, že v době, kdy Bitcoin zažívá stále větší přijetí a popularitu, je důležité, aby novináři a média měli přesné a správné informace o této digitální měně, aby mohli poskytovat objektivní a kvalitní zpravodajství.
Přihlašte se k odběru novinek
Ve světě financí se pořád něco děje. Nezůstaňte pozadu.
Nechte si zasílat to nejdůležitější v krátkém newsletteru.
Jak vaše data zpracováváme se dozvíte v našich zásadách ochrany soukromí. Z newsletteru se můžete kdykoliv odhlásit.